۱۳۸۷ دی ۱, یکشنبه

دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر پلمب شد


امروز (یکشنبه) قرار بود این کانون با حضور صد‌ها تن از فعالان حقوق‌ مدنی به مناسبت شصتمین سالگرد اعلامیه حقوق‌بشر جشن بزرگی برگزار کند که بر اساس گزارش‌های رسیده از تهران، ماموران امنیتی مانع از برگزاری این مراسم شده و دفتر این کانون را پلمب کرده‌اند.

هادی قائمی سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران در گفتگو با زمانه گفت که عصر امروز ساعت شانزده و ۳۰دقیقه به وقت تهران قرار بود جشنی به مناسبت شصتمین سالگرد اعلامیه حقوق‌بشر در دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر برگزار شود که ماموران امنیتی مانع از برگزاری آن شده‌اند.

به گفته آقای قائمی «این کانون عمده‌ترین کانون مدافعان حقوق بشر در ایران است و تشکلی است از چندین وکیل که به طور مجانی در سال‌های اخیر از بسیاری از کسانی که حقوقشان در ایران نقض شده دفاع کرده‌اند.»

گزارش‌ها از ایران حکایت دارد که ماموران برخورد‌های خشنی با برخی اعضای کانون مدافعان حقوق بشر داشته‌اند.

عیس سحرخیز، روزنامه‌نگار، که در محل کانون حضور داشته، به زمانه گفت: «ماموران امنیتی تردد افراد را کنترل می‌کردند و جلوی کسانی را که متوجه می‌شدند می‌خواهند در این مراسم شرکت کنند می‌گرفتند.

آقای سحرخیز افزود یکی از ماموران به او گفته نه تنها مراسم برگزار نمی‌شود بلکه کانون مدافعان هم لاک و مهر و تعطیل شده است.

به اعتقاد این فعال سیاسی، ادامه فعالیت کانون، پیش از انتخابات بعید است.
منبع رادیو زمانه

۱ نظر:

fadayemam@hotmail.com گفت...

بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر

فهرست وبلاگ من