۱۳۸۷ دی ۲, دوشنبه

بهنود شجاعی روز چهارشنبه اعدام می شود

محمد مصطفایی وکیل مدافع بهنود شجاعی اعلام کرد موکلش در تاریخ 4/10/87 اعدام خواهد گردید.
وی میگوید "ضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان با این استدلال که رضایت شفاهی، درحضور عده ای از گواهان تعرفه شده، منجز نمی باشد پرونده اتهامی موکل را برای اجرا به دایره اجرای احکام ارسال نمود. پیش تر نیز دادستان تهران مقرر نموده بودند که حکم قصاص بهنود شجاعی که در سن 17 سالگی مرتکب جرم شده بود تا تاریخ 4/10/1387 اجرا گردد. با این احتساب و تفاصیل متاسفانه حکم به مرحله اجرا در آمده است و تا این تاریخ بهنود اعدام خواهد شد مگر آنکه اولیاءدم رضایت کتبی خود را اعلام کنند هر چند از نظر وکلای این پرونده رضایت به صورت شفاهی اخذ شده است."
بهنود شجاعی متهم است در سال 84 و زمانی که حداکثر سن وی 17 سال بوده است در طی یک نزاع فردی را به قتل رسانده است . وی در طی ماههای اخیر چندین بار به پای چوبه دار برده شد که با دستور توقف حکم از سوی ریاست قوه قضائیه ، تلاشها برای اخذ رضایت خانواده مقتول تا این زمان ادامه پیدا نمود.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
براش امیدوارم که سرنوشتش مثل رضا حجازی نشه.چه ناجوان مردانه اعدام شد.داشتم مصاحبه با برادرش رو توی صدای آمریکا گوش میدادم؛خیلی دردناک بود،چطور یک جوان هم سن و سال من به خاطر ندونم کاری و جو گیر شدن الان زیر خروار ها خاک خوابیده و یک خانواده ای را غصه دار کرده...
آخه چرا اعدااااااااااااااااام!!!!!!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

به نظر من آب رفته بر نمیگرده. مشکل اصلی انجاست که با اعدام نشدن این جوان هم چیزی از آمار قتلهای خیابانی کم نمیشه. خوبه کمی هم به ریشه این درگیری های خیابانی بپردازیم.

ناشناس گفت...

درسته که با انجام نشدن این حکم اعدام چیزی از آمار قتلهای خیابانی کم نمیشه ولی با اجرا شدن این حکم یک انسان که شاید تربیت درستی نداشته ولی به هر حال حق حیات داشته از این حقش محروم خواهد شد.

فهرست وبلاگ من